MoCA Agenda

COVERS, adventures in comic art
26 november 2023 T/M 20 mei 2024

De huidige tentoonstelling met als titel 'COVERS, adventures in comic art' gaat over het belang van een goede cover.

Eén goed beeld - de cover- zegt meer dan 1000 woorden!

Originele covers zijn veel meer gezocht door verzamelaars dan andere strippagina's, omdat ze het natuurlijk veel beter doen aan de muur.
De tentoonstelling toont 66 prachtige en unieke originelen van nationale- en internationale grootmeesters uit de wereld van de Negende Kunst.

Strips aan zee
13 juli 2024 T/M 14 juli 2024

Duizenden strips in Noordwijk aan Zee

Opnieuw organiseert het Stripschap in samenwerking met het MoCA een gezellige stripbeurs rondom ons museum van 10.00 tot 16.00 uur.

Zaterdag 13 juli
Signeersessies, exposities en verschillende activiteiten. Het MoCA is vanaf 10.00 uur geopend voor het publiek en bezoek aan de expositie 'Krantenstrips, the first influencers'.

Zondag 14 juli
Stripmarkt met 60 of meer kramen. Signeersessies en exposities.
Een groot aantal cosplayers komt op bezoek.

Ook deze dag is het MoCA al vanaf 10.00 uur geopend.

Op deze gezellige stripmarkt zijn er rond het MoCA talloze kramen te vinden waar duizenden nieuwe- en tweedehands stripboeken te koop worden aangeboden. En natuurlijk de nodige stripcuriosa, zoals beeldjes van bekende stripfiguren.

Verkoop expositie Tim Artz
10 maart 2024 T/M 14 juli 2024

Derde verkoopexpositie MoCA Comic Art Gallery & Shop

Op zondag 10 maart gaat in de MoCA Comic Art Gallery & Shop een verkoop expositie van originelen door Tim Artz van start.

Tim Artz (Nijmegen, 13 mei 1988) is een bekende Nederlandse striptekenaar, illustrator en animator. Hij tekent onder meer Donald Duck, Tom Poes en Woezel en Pip.

Hij is vaste tekenaar bij de Toondercompagnie en tekent voor het weekblad Donald Duck. In 2021 is zijn eigen strip uitgekomen; 'Tom Poes en de tijdverdrijver' en in 2023 'De Romeinen, de Bataafse opstand'.

Er worden tijdens de verkoop expositie meer dan 50 originele covers en pagina's aangeboden van Donald Duck, Tom Poes en Douwe Dabbert.

Tim komt enkele malen signeren, waaronder op zondag 21 april, 2 juni en 14 juli tijdens Strips aan Zee.

Er is een speciale verkoop catalogus gemaakt met een overzicht van de originelen die te koop zijn. Een unieke kans voor de liefhebber van Tim Artz's werk om een kunstwerk van zijn hand aan te schaffen.

De catalogus is alleen in de Comic Art Gallery & Shop te verkrijgen voor € 9,95.

Krantenstrips, The First Influencers
31 mei 2024 T/M 17 november 2024

De volgende tentoonstelling heeft als titel Krantenstrips, The First Influencers.

De strip zoals we die nu kennen begon aan het eind van de 19e eeuw in de Verenigde Staten. Het was meteen een succes en bleef meer dan honderd jaar het eerste wat mensen in hun krant lazen.

In deze tentoonstelling laten we zien op welke manier strips, stripfiguren en hun makers niet alleen vermaak boden, maar ook reclame maakten, merchandise verkochten, trends introduceerden en de kijk van hun lezers op de wereld bepaalden. Kortom, hoe ze in feite de eerste influencers waren.